top of page
  • תמונת הסופר/תבונה אדריכלים מעצבים בונה אדריכלים מעצבים

בניה ירוקה - מה צריך לדעת

עקב ההתחממות הגלובלית ופליטת גזי החממה, נושא שקיבל מקום חשוב ביותר בתודעה ובשיח הציבורי, בעיקר לאחר עליית סרטו של אל גור לאוויר, ישנו צורך קיומי בקנה מידה עולמי לצמצום הנזק שכולנו, כבני אדם גורמים לכדור הארץ.

זהו אותו כדור שמאפשר לנו לקיים את חיינו, לפתח מחקרים וטכנולוגיות מרשימים בתחומים רבים ובאמת מאפשר לנו לשפר יום יום את רמת החיים. אך אל לנו לשכוח, גם כדור הארץ זקוק לתשומת לב. הוא זקוק ל"מנוחה".

כל זאת, על מנת שיוכל להמשיך ולספק לנו את בית הגידול – היחיד, נכון למועד כתיבת שורות אלה – ולהמשיך ולתת לנו מטובו, ממשאביו הטבעיים, ובשפע.


גם בתחום הבניה, לכל סוגיה ושימושיה, יש מקום להתייחסות לצורך הזה. כאן התפתחה האדריכלות הירוקה, או בשמה המקצועי – אדריכלות מקיימת.

האדריכלות הירוקה, באה בראש ובראשונה, לתת בידינו, האדריכלים העוסקים בתחום, כלים והכוונות כדי לצמצם את הנזק הנגרם לכדור בו אנו חיים, תוך שאנו מתכננים מבנים שפגיעתם בסביבה נמוכה. צמצום הנזק הנגרם לכדור הארץ יאפשר לו לקיים אותנו עוד שנים ודורות רבים.

בקרב הציבור הרחב, קיימת רתיעה מכניסה לתחום הבניה הירוקה תוך שימוש בשאלות ובטיעונים מטיעונים שונים:

זה עולה הרבה כסף ? האם כל החברות והספקים שמציעים שירותים "ירוקים", אכן עושים כן ברמה המקצועית והאיכותית ביותר? האם באמת יתקיים חיסכון כספי בסופו של יום? ועוד שאלות ותהיות רבות.

התשובות אינן חד משמעיות. אך, עלינו להבין ולהפנים כי אדריכלות ירוקה אינה בהכרח יקרה יותר ואף לעיתים חסכונית יותר מאשר הבניה שלא לוקחת בחשבון את הפן המקיים.

ניתן לחסוך בעלויות האחזקה והתפעול של הבית, באופן ניכר, אך ורק בהתייחסות אדריכלית נכונה לתכנון המבנה.

בחינה מעמיקה של מיקום המבנה, האקלים ומשטר הרוחות, העמדה נכונה של הבית במגרש והפניית החזיתות בכיוון המומלץ, תכנון נכון של גודל הפתחים וכמובן התייחסות נאותה למיקום ההצללה וסוגיה.

כל אלה עשויים לצמצם באופן ניכר את העלויות הכרוכות בתפעול ואחזקת המבנה, לאורך כל חיי קיומו. טיפול נכון זה בתכנון אינו דורש תוספת לעלויות, אך נדרש בעל מקצוע בקיא בעקרונות

משרדנו אגס - תכנון ועיצוב אדריכלי מקפיד לתכנן בסטודיו פרויקטים על טהרת הבניה הירוקה, תוך שימוש בכלים רבים.

42 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page